星期一, 7月 28, 2008

Yesterday

Yesterday 朴慧京 (Yesterday - 박혜경 )
2007年LG的年度代表廣告歌
靈感來自 http://blog.pixnet.net/rockmenx0817/post/19838558

Yesterday 그때는 어린 마음에 엄마 많이 미워했죠
當時年少的心裡 非常討厭過媽媽
사춘기 철없던 방황 때문에 눈물 참 많이 흘렸어
因為青春期無知的徬徨流過不少眼淚
모두 끝날 것 같던 그 시절 어린날로 추억을 타고
乘著感覺所有的事情都會完蛋似的兒時記憶


내노래에 하얀 마차를 달아 그곳에 가면
只要為我的歌裝上白色馬車 去到那裡
Love everything 소중했던 모든게 있죠
Love everything有著我所有曾經珍愛的東西
내 어릴적 꿈 내 우리 친구들과
小時候住的社區 還有我的朋友們
Love everything 따뜻했던 기억을 담아
Love everything盛裝起溫暖的回憶
난 노래하죠 매일이 아름답게.
我唱起歌兒 讓明天更美好


Yesterday 다줘도 아깝지 않던 착하기만 하던 사람
Yesterday 即使付出全部也不可惜的 善良的那個人
너와의 비밀로 가득 채우던 밤새워 쓰던 일기
用我們倆的秘密 填得滿滿的 那個寫了整夜的日記
오늘처럼 밤이 예뻐 혼자있기 싫을 땐 너를 부를께
當我像今天 夜深時分不想一個人的時候 我會呼喚你


내노래에 파란 날개를 타다 그곳에 가면
只要為我的歌裝上藍色的翅膀 去到那個地方
Love everything 소중했던 모든게 있죠
Love everything 有著所有我曾珍愛的東西
내 어릴적 꿈 속 우리 약속들과
兒時在夢中 我們許下的約定
Love everything 잊지 못할 기억을 담아
Love everything 盛裝起忘不了回憶
난 노래하죠 추억이 아름답게
我唱起歌兒…..讓回憶變得美麗


[Rap]
예전엔 엄청 귀했던 노란 바나나
以前超級珍貴的黃色香蕉…
어줍잖게 엄마 몰래 했던 화장
毫不不生澀地瞞著媽媽化過的妝….
수련회라 순진한 거짓말하고
熟練地說著純真的謊話…
친구들과 떠낫던 바닷가
和朋友一起離開的海邊


내 무대에 하얀 마차를 달아 그곳에 가면
只要為我的舞台裝上白色馬車 去到那裡
Love everything 소중했던 모든게 있죠
Love everything有著我所有曾經珍愛的東西
내 어릴적 동네 우리 친구들과
小時候住的社區 還有我的朋友們

Love everything 따뜻했던 기억을 담아
Love everything盛裝起溫暖的回憶
내 어릴적 꿈 속 우리 약속들과
兒時在夢中 我們許下的約定
Love everything 잊지못할 기억을 담아
Love everything 盛裝起忘不了回憶

난 노래하죠 추억이 아름답게
我唱起歌兒 讓回憶更美好


Love everything
It's my love everything

영원히 내노래와 추억이 아름답게
永遠地 讓我的歌兒與回憶 美麗…




我還找到了現場演唱!


前半段她高音好像上不太去,有點快斷氣的樣子讓我非常有好感!(壞心?!)
哈哈,因為我也是氣虛一族~
不過我猜這可能是歌手嗓子沒保養好~真辛苦。

而且中文有翻唱也!
耶斯!
我要唱這首歌~

蔡淳佳《慶幸擁有蔡淳佳》<Yesterday>
作詞:易家揚 作曲:
◎LG Shine手機廣告曲中文版 原曲:朴慧京-Yesterday

Yesterday 很模糊 那時夢很美
有Guitar 會讓我想飛
Saturday 聽著風 傍晚的海水
沙灘上看落日的我

也許會有人愛我
可惜是我沒了夢 我也不太懂

那幾年的愛呀 要不要放下 該忘了他嗎
愛他的心情 可能最後變成一粒沙
沒實現的夢呀 還在風裡飄吧
飄成一個謎 也許飄成一滴雨
對嗎 我問了好久 回憶它卻不說話

Yersterday 是條路 多長的距離
我與你偶爾看回去
Rainy Day 提醒我 可以按暫停
等明天再努力前進

夢見我遺憾快樂 要去哪裡
不曉得 某一個世界

那幾年的愛呀 要不要放下 該忘了他嗎
愛他的心情 可能最後變成一粒沙
沒實現的夢呀 還在風裡飄吧
飄成一個謎 也許飄成一滴雨
對嗎 我問了好久 回憶它卻不說話

YES 想看月亮 明天能不能不想他
拍拍相片 回憶是我的藏寶箱
想像未來 幸福很久沒有聯絡
聽見了嗎 風在說 別害怕

那幾年的愛呀 要不要放下 該忘了他嗎
愛他的心情 可能最後變成一粒沙
那幾年的愛呀 從前的想法 努力記住他吧
愛他的心情 可能最後變成一粒沙
沒實現的夢呀 還在風裡飄吧
飄成一個謎 也許飄成一滴雨
對嗎 我問了好久 時間在風中說話

當時的愛情 也許終於都過去
對嗎 我不再問了 失蹤在風裡的他



同場加映Yesterday Once More這首我第一首會的英文歌:

# When I was young I'd listen to the radio
Waiting for my favorite songs
When they played I'd sing along
It made me smile
# Those were such happy times and not so long ago
How I wondered where they've gone
But they're back again
Just like a long lost friend all the songs
I love so well
# Every sha-la-la-la, every wo-o-o still shines
Every shing-a-ling-a-ling
That they startin to sing so fine
When they get to the part where he's breaking her heart
It can really make me cry just like before
It's yesterday once more
# Lookin' back on how it was in years gone by
And the good times that I had
Makes today seem rather sad
So much has changed
# It was songs of love that I would sing to them
And I'd memorize each word
Those old melodies still sound so good to me
As they melt the years away
# All my best memories come back clearly to me
Some can even make me cry
Just like before it's yesterday once more


Carpenters - Yesterday Once More (Karaoke)


最近真是太念舊了我的媽啊,大家看到我不准提念舊的東西!
我可能要去廁所偷哭這樣 >"<

那順便來個披頭四的Yesterday好了,詞也寫得不錯:

Yesterday (中譯) by Beatles

Yesterday, all my troubles seemed so far away
Now it looks as though they're here to stay
Oh, I believe in yesterday
昨日,所有的煩惱彷彿遠在天邊
現在它似乎在此停留
噢!我相信昨日

Suddenly, I'm not half the man I used to be
There's a shadow hanging over me
Oh, yesterday came suddenly
剎那間,我已不是從前的我
有一片陰影懸在我心頭
噢!昨日來得太匆匆

Why she had to go
I don't know she wouldn't say
I said something wrong
Now I long for yesterday
為何她得離去
我不知道,她也不肯說
我想是我說錯了一些話
此刻,我多麼嚮往昨日

Yesterday, love was such an easy game to play
Now I need a place to hide away
Oh, I believe in yesterday
昨日,愛情是一場簡單的遊戲
現在,我需要找個地方躲起來
噢!我相信昨日



既然都提到披頭四了,就讓我想起Hey, Jude!跟永遠的畫面這兩首我擔任「左手」伴奏的往日時光(只當左手伴奏...有點蠢,是音樂老師的堅持~噗)→右手伴奏就是我想跟她學習廢話連篇的FM小姐!哈哈哈~我想我越來越有潛力了!

Hey, Jude
http://www3u.homeip.net/lyrics/show.php?fname=h27

Hey Jude, don't make it bad
Take a sad song and make it better
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better

Hey Jude, don't be afraid
You were made to go out and get her
The minute you let her under your skin
Then you begin to make it better

And anytime you feel the pain
Hey Jude, refrain
Don't carry the world upon your shoulders
For well you know that it's a fool who plays it cool
By making his world a little colder

Hey Jude don't let me down
You have found her, now go and get her
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better

So let it out and let it in
Hey Jude begin
You're waiting for someone to perform with
And don't you know that it's just you
Hey Jude, you'll do
The movement you need is on your shoulder

Hey Jude, don't make it bad
Take a sad song and make it better
Remember to let her under your skin
Then you begin to make it better
Better, better, better, better, better, oh

Da da da da da
Da da da da hey, Jude.........

原唱:


好險當初我只是伴奏,這首歌要唱好有點難,我還可以想起大家唱這首歌(尤其是男生們)好笑的樣子~哈哈~


還有,我找到這死小鬼唱的Hey, Jude!
那些很想講育兒經的阿姨們,看完後不會更想生小孩吧?等等我啊~>"<


張惠妹 《真實》 <永遠的畫面>
詞: 廖瑩如 曲: 郭文賢

就要離別 勇敢的流淚 而你的眼神超越了語言
不說再見 我們卻了解 分開了不代表會改變

誰需要誰 白雲和藍天 依偎才有美好的畫面
大風一吹 離得並不遠 下次見面以前都記得那感覺

芳草碧連天 固執的季節 寒冬已過還有春天 希望永不凋謝
芳草碧連天 永遠的畫面 當我想念 閉上雙眼 你在心裡面

離別以前 已開始想念 讓期待緊緊連結這一切
走慢一點 不管有多遠 放不下就代表不會變

誰需要誰 白雲和藍天 依偎才有美好的畫面
大風一吹 離得並不遠 下次見面以前都記得那感覺

芳草碧連天 固執的季節 寒冬已過還有春天 希望永不凋謝
芳草碧連天 永遠的畫面 當我想念 閉上雙眼 你在我心裡面

芳草碧連天 寒冬已過還有春天 希望永不凋謝
芳草碧連天 永遠的畫面 當我想念 閉上雙眼 你在心裡面

芳草碧連天 ~ 芳草碧連天 ~ 當我想念 閉上雙眼 你在心裡面




我覺得我好像越來越有潛力廢話連篇了喔,終於得到FM的真傳!
一首歌可以牽拖這麼遠也是不簡單的。
好想唱歌喔喔喔喔喔喔喔喔~

[以上歌詞90%來自PTT 歌詞版]



沒有留言:

張貼留言